۱۳۸۸ شهریور ۱۸, چهارشنبه

اسرار ایران واسرائیل-قسمت دوم

نظامهای سیاسی فاقد مشرعیت کافی در بین مردم, برای توجیه اقدامات سرکوبگرانه وبرخورد با جنبش های ازادیخواه مردمی نیاز به یک دشمن خارجی دارند ,دشمنی با قدرتی مخوف و ویرانگر که به ظن انها هدفی جز سلطه و استعمار کشورشان ندارد.

رهبران ایران پس از پیروزی انقلاب به علت تفسیر به شدت سیاسی که از مذهب شیعه داشتند اندک اندک ازادیهای اجتماعی مردم را به بهانه مغایرت با شئونات اسلامی محدود کردند هدفی جز سلطه و استعمار کشورشان ندارد.
این اقدام با واکنش نهادها وسازمانهای مردمی و روشنفکران جامعه منجر گردید هدفی جز سلطه و استعمار کشورشان ندارد.
حکومت برای برخورد با این اعتراضات نیاز داشت خواسته های این جنبش ها را وابسته به یک دشمن خارجی معرفی کند وچه کشوری مناسب تر از اسرائیل!

اسرائیل برای مقامات سیاسی ایران همواره به عنوان یک دشمن بالفعل مطرح بوده است.اظهارات خصمانه مقامات دو کشور در قبال یکدیگر اتش این نزاع دیرینه همواره روشن نگاه داشته است.

اقدامات وحشیانه اسرائیل در برخورد با ملت فلسطین, جنگ های متعدد میان اعراب و اسرائیل, این رژیم را به شدت در اذهان ملت های عرب منفور کرده است, ایران که همواره ارزوی رهبری جهان اسلام را درسر دارد,
ازاین کینه ملتهای اسلامی به بهترین نحو استفاده میکند و با معرفی خود به عنوان دشمن اصلی اسرائیل عدم مشروعیت داخلی را با محبوبیت جهانی در بین مسلمانان تا حدی برطرف میکند.

صلح خاورمیانه:
از همان زمان تاسیس کشور اسرائیل در سال 1948 برنامه های متعددی برای انعقاد پیمان صلح بین اسرائیل و فلسطینیان ارائه شده است که هر بار از سوی یکی یا هرودوطرف رد شده است, تلاشهای امریکا به عنوان حامی اصلی اسرائیل برای صلح بین اعراب و اسرائیل با انعقاد پیمان صلحی بین یاسر عرفات و اسحاق رابین و انور سادات رئیس جمهور مصر نقطه عطفی در این تلاشها است.
اما مانع اصلی صلح اعراب وخصوصا فلسطین واسرائیل چیست؟

اسرائیل: کشور اسرائیل پس از تاسیس خود و بنا به برنامه خاخام های صهیونیست مدعی تمامی سرزمینهای مابین نیل تا فرات در عراق گردید. بلند پروازی مقامات اسرائیل در نگاه اول شاید مضحک به نظر برسد اما اگر از زاویه دیگری به مساله بنگریم به هدف واقعی ان پی میبریم:
اسرائیل در قلب خاورمیانه و در نقطه ای واقع شده که در محاصره کامل کشورهای عربی مسلمان قرار دارد, وسعت محدود این کشور در مقایسه با کشورهای همسایه باعث شده در تهدیدی دائمی قرار داشته باشد
اموزه های اسلامی, یهودیان را به عنوان دشمنان اصلی مسلمانان معرفی میکند اقدامات خشن و غیر انسانی ارتش اسرائیل در طی سالیان گذشته و حال, نفرتی عمیق از این رژیم در بین ملل منطقه ایجاد کرده است.
وسعت محدود اسرائیل, حتی اگر تمامی مناطق فلسطین را جزو ان بدانیم و محاصره کامل ان از سوی کشورهای منطقه اسیب پذیری شدید ان را نشان میدهد, طبق گزارش محرمانه سازمانهای اطلاعاتی اسرائیل در صورتی که کشورهای همسایه که قرارداد صلح با این رژیم منعقد کرده اند برای مدت یک هفته این رژیم را تحریم کنند ومانع ورود و خروج کالا به اسرائیل شوند فروپاشی این رژیم حتمی است!
ایجاد تفرقه بین کشورهای مسلمان منطقه و ایجاد رعب و وحشت از ایران به عنوان کشوری که قصد رهبری جهان اسلام و تشکیل یک هلال شیعی در قلب کشورهای عربی را دارد از سیاست های دائمی اسرائل در طی سالهای پس از پیروزی انقلاب ایران است

فرایند صلح خاورمیانه که هدف ان پایان بخشیدن به نزاع اعراب و اسرائیل است, در صورت تحقق بزرگترین ضربه به بنیان وجودی اسرائیل است! در صورت تحقق صلحی پایدار اسرائیل در مرزهای خود محدود شده و دیگر بهانه ای برای جنگ افروزی از یک سو و مظلومیت نمایی در عرصه جهانی برای کسب حمایت ها وکمک های مالی کشورهای غربی ندارد, تحقق صلح به معنی نابودی ارمان اسرائیل بزرگ برای سلطه بر سرزمینهای نیل تا فرات است و این یعنی تشکیل کشوری به شدت اسیب پذیر و محدود در بین کشورهایی که اگر نگوییم دولت ها ,ملت هایشان هیچگاه به اسرائیل به چشم کشوری دوست و مشروع نمینگرند.
جنگ ونزاع دائمی در خاورمیانه بزرگترین نفع را برای اسرائیل دارد, این نزاع دائمی مانع وحدت رویه کشورهای مسلمان میشود بهانه ای برای تداوم تبلیغات مظلومیت یهودیان ایجاد میکند و صنعت نظامی اسرائیل را به عنوان پایه قدرت اقتصادی, رو به رشد نگاه میدارد .

از دیگر سو ایران برخلاف اسرائیل علنا باصلح درخاورمیانه و تشکیل دو کشور فلسطینی و یهودی مخالفت میکند, پرواضح است در صورت تحقق صلح, شعار سی ساله ایران در مخالفت با اسرائیل و حمایت از فلسطینیان رنگ میبازد و اصلیترین اهرم فشار حکومت بر دگراندیشان وجنبش های اجتماعی از دست میرود.
ازطرفی مخالفت با اسرائیل و نابودی ان از اصلیترین ارمانها واهداف حکومت اسلامی ایران است در صورت پایان نزاع خاورمیانه این رژیم با بحرانی شدید در فلسفه وجودی خود مواجه میشود, زیرا که رهبران ایرای همواره تنها راه صلح در خاورمیانه را نابودی اسرائیل میدانستند و با هرگونه برنامه صلحی که متضمن تشکیل دو کشور عربی اسرائیلی بوده مخالفت کرده اند.

یاسر عرفات رهبر فقید تشکیلات خودگردان فلسطین که پس از انعقاد پیمان صلح اسلو منفور مقامات ایران گردید در اظهار نظری میگوید:
ضربه ای که ایران به مردم و ارمان فلسطین زد, بزرگتر از همه جنایات اسرائیل در حق مردم فلسطین است.!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر